Afacerile de succes au câteva lucruri în comun indiferent de industria lor. În secolul XXI, unul dintre aceste lucruri este un site web bine structurat. Acestă pagină este responsabilă pentru atragerea majorității traficului site-ului dumneavoastră, fiind considerată ușa virtuală a companiei.

Pentru crearea unor site-uri cu adevărat bune este necesar să cunoașteți principiile de marketing, design și psihologie ale cumpărătorilor, dar la fel de important este să fiți la curent cu fluxurile afacerii pe internet și cu tendințele internetului.

Site-urile web bine structurate permit antrepenorilor să interacționeze mai ușor cu potențialii clienți. Mai jos sunt enumerate 10 elemente pe care orice site ar trebui să le aibă:

  1. Navigare prietenoasă pentru utilizator

Cel mai important element pentru un site este acela de a oferi o navigare virtuală cât mai prietenoasă pentru utilizator. Pentru a oferi o navigare cât mai ușoară aspectul site-ului trebuie să fie unul simplu și organizat. În plus, deasupra fiecarei pagini web ar trebui să fie plasată o filă de căutare. Link-urile către toate paginile principale ale site-ului dumneavoastră ar trebui să fie prezente în filele de navigare.

  1. Web design și aspect

Design-ul si aspectul sunt foarte importante pentru site-urile web, odată ce un potențial client accesează pagina ta îi ia doar 50 de milisecunde pentru a decide dacă dorește să finalizeze navigarea sau dacă dorește să rămână pe site-ul dumneavoastră. Design-ul web ar trebui să fie în concordanță cu strategia de branding, astfel încât în momentul în care un vizitator accesează site-ul să poată înțelege imediat compania dumneavoastră.

Un alt punct important în ceea ce privește design-ul este capacitatea de utilizare a site-ului web. Pentru crearea unei experiențe plăcute pentru utilizator se pot folosi tehnici inovatoare cum ar fi animațiile.

  1. Design receptiv

De-a lungul anilor, creșterea numărului de utilizatori de telefonie mobilă l-a depășit pe cel al numărului de utilizatori de computere, astfel este esențial ca design-ul site-urilor web să corespundă la toate tipurile de dispozitive și la spațiul de pe ecranul acestora.

  1. Scrierea conținutului

Conținutul unui site oferă detalii importante cu privire la compania dumneavoastră și serviciile pe care aceasta le oferă, astfel trebuie să vă asigurați că strategia de branding a companiei este în concordanță cu conținutul site-ului. Conținutul de bună calitate vine în ajutorul utilizatorilor pentru o înțelegere și o relaționare mai simplă cu site-ul dumneavoastră.

  1. Call to action

Abonarea la newsletter, e-mailuri promoționale, obținerea de reduceri, ar trebui să fie la îndemâna fiecărui utilazator al site-ului dumneavoastră. Astfel, pentru a veni în ajutorul clienților și pentru a-i ghida către activitățile necesare efectuării acțiunilor, trebuie plasate butoane și link-uri cât mai evidente.

  1. Părerea clienților (Feedback-ul)

Unul dintre elementele obligatorii pentru site-ul dumneavoastră este secțiunea de feedback. Această secțiune afișează părerea clienților, fiind o modalitate de creștere a credibilității site-ului. Feedback-ul clienților îi face pe vizitatorii mai încrezători în ceea ce privește achiziționarea de pe site-ul dumneavoastră.

  1. Oferta de înscriere

Oferta de înscriere este o solicitare pe care site-ul dumneavoastră o trimite potențialilor clienți pentru ca aceștia să primească ofertele companiei sau e-mailuri promoționale. Acest lucru ajută la colectarea informațiilor de contact ale vizitatorilor site-ului, chiar dacă aceștia nu fac achiziții.

  1. Secțiunea Despre

Asigurați-vă că secțiunea Despre prezintă povestea companiei dumneavoastră. Acest lucru vă ajută să oferiți o impresie bună și să adăugați o notă personală site-ului dumneavoastră.

  1. Secțiunea Întrebări frecvente

O pagină dedicată întrebărilor fecvente, care răspunde la întrebările de bază, este cea mai bună soluție pentru a ghida clienții și pentru a-i ajuta să înțeleagă compania dumneavoastră și oferetele sale.

  1. Informații de contact

Este esențial ca site-ul dumneavoastră să afișeze informații detaliate de contact, aceasta fiind o strategie bună pentru creșterea credibilității companiei.